Storing opgelost
Telefonie storing
Start: 17 augustus 2016 11:00
Eind: 14:00
Betrokken diensten: Telefonie
Omschrijving
Vanaf 11:00 is er een storing op een gedeelte van het telefonie platform. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Via deze pagina houden we u op de hoogte van de voortgang.
Laatste update van 15:15
Het probleem lijkt veroorzaakt te zijn door een storing in het DNS (Domain Name System) dat de IP-adressen van klanten/servers omzet naar het correcte doeladres. Doordat de oorzaak van het probleem niet direct gevonden was, heeft het ook na de server herstarts (omstreeks 11:15, 13:30 en 13:45) nog enige tijd gekost voordat de telefoon-aanmeldingen weer stabiel waren.
Update 14:00
De telefonie dienst is weer beschikbaar.
Update 13:25
De storing is opnieuw opgetreden. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Update 11:18
De loadbalancer (die het inkomende verkeer van de telefoons doorstuurt naar de VoIP servers) was gecrasht. Na een herstart beginnen de toestellen zich weer aan te melden. De precieze oorzaak van de (softwarematige) crash wordt nog onderzocht.