Breadcrumbs:
- Klantenservice
- Netwerkstatus
- Archief
- 24 september 2021, Storing glasvez ...
Storing opgelost
glasvezel NDIX en Bright Access
Start: 24 september 2021 13:40Eind: 25 september 2021 06:40
Betrokken diensten: Glasvezel internet NDIX en Bright Access
Omschrijving
Door een storing op het glasvezelnetwerk van onze leverancier zijn er verbindingsproblemen met de glasvezelverbindingen op de netwerken van NDIX en Bright Access. Er wordt gezocht naar de oorzaak van het probleem.Laatste update van 06:40
De kabelbreuk is hersteld, alle verbindingen zijn weer operationeel.Update 22:50
De engineers zijn nog bezig met herstellen van de vezels, de hersteltijd is nog onbekend.Update 22:20
De locatie van de vezelbreuk is +- 50Km van Harderwijk naar Amsterdam, en de glasleverancier is bezig met herstelwerkzaamheden. De volgende update wordt verwacht rond 23:30.Update 15:05
De beheerder van de glasvezelverbinding is begonnen met het repareren van de kabelbreuk. De werkzaamheden gaan waarschijnlijk tot laat in de avond duren omdat het een gebundelde kabel betreft met daarin tientallen fibers die allemaal hersteld moeten worden. De volgende update wordt verwacht rond 21:00.Update 14:10
Het probleem is veroorzaakt door een breuk in de centrale glasvezelverbinding (ter hoogte van Dronten) van het laatste NDIX knooppunt naar ons datacenter. Hierdoor zijn alle verbindingen op het NDIX en Bright Access netwerk onbereikbaar. Een volgende update van onze leverancier wordt verwacht rond 15:00.Een deel van de verbindingen in de regio Oldenzaal is omgeleid via ons fail-over netwerk, maar de capaciteit is beperkt en dit is helaas niet mogelijk voor aansluitingen in andere plaatsen.