Storing opgelost
(gedeelte) inkomende telefonie
Start: 20 september 2016 10:50
Eind: 12:10
Betrokken diensten: Telefonie (inkomende gesprekken)
Omschrijving
Door een storing bij één van onze nummerleveranciers is een deel van onze klanten onbereikbaar. De storing is bekend bij de leverancier en er wordt gewerkt aan een oplossing. Voor het uitgaande verkeer wordt momenteel een andere route geactiveerd, welke over 5-10 minuten operationeel is.
Laatste update van 12:40
Sinds 12:10 is het telefonieverkeer weer stabiel. Het probleem werd veroorzaakt door een connectiviteitsprobleem bij de internet-koppeling van onze leverancier.
Update 11:35
Inkomend verkeer komt wisselend van stabiliteit/snelheid binnen. De oorzaak van de storing is nog onbekend en er is nog geen officiële update van de leverancier.
Update 11:15
De verbinding met de leverancier is hersteld, maar het lijkt er op dat door de grote stroom telefonie verkeer op hun platform gesprekken nog niet goed worden afgehandeld. Dit kan er momenteel voor zorgen dat opgenomen telefoongesprekken geen geluid door laten, of dat de telefoons lange tijd blijven over gaan terwijl de beller al heeft opgehangen.
Update 11:00
Alle uitgaande gesprekken worden gerouteerd via onze andere kanalen. Voor het inkomende verkeer zijn we echter aangewezen op de originele leverancier (van het telefoonnummer) en is het omleiden via een ander kanaal niet mogelijk. We wachten momenteel op een update van onze leverancier.